Jobb letande

 
CV skrivande.
Lunch - Martins place 
 
I morse skickade jag ut några CVn via gumtree, det är en sida som liknar blocket i Sverige. Det stod att det var olika cafeer, men det stod inte var ställena hette. Efter en rätt kort stund ringde en person och ville att jag skulle komma på intervju klockan tre nere i bondi beach. Jag hade då verkligen ingen aning vad det var för ställe jag hade sökt.. Stället var tydligen någon sandwichshop, inte som subway men ändå snabbmatsaktigt. Intervjun gick bra och chefen var jätte trevligt men känner att det är inte riktigt det jag vill jobba med här nere, påminner lite för mycket om mcdonalds och vill helst slippa det nu. Vet bara inte riktigt vad jag ska säga om jag blir erbjuden jobbet, för känns som jag kommer få det för han var väldigt postivt och frågade inte så himla mycket, men man vet ju aldrig. Känns dumt att jag ska jobba 6 månader med något här nere som jag inte tror jag kommer trivas med.
 
Innan vi åkte ut till bondi lunchade vi på något ställe inne i Sydney vid Martins place, var väldigt skönt väder idag så var nice och sitta ute. Vi åkte sedan när till Bondi beach och delade ut CVn på några ställen. På ett café sa det att vi möjligtvis kunde få en trial, alltså provjobb. Efter jag varit på min intervju på sandwichshopen åkte vi till The rocks inne i Sydney för att dela ut CV på The argyle som är resturang/bar typ. Vi hann bara gå där ifrån innan de ringde till oss och ville att vi skulle komma tillbaka på en intervju. Denna intervjun kändes mer seriös och var mycket svårade än den förra. Man har ju inte riktigt kommit in i engelskan ännu så är ju inte jätte lätt att svara på alla frågor som ställs haha.. Förhoppningsvis får båda jag och julle provjobba på detta stället nästa vecka. Anabelle lämnade inte där utan lämnade in på massa andra ställen i bondi området. Hade varit väldigt skönt att jobba i Bondi tycker jag, tar ju ett tag att ta sig in till The rocks varje dag, men samtidigt vill man inte bli fast där ute. Jaja nu hoppas vi bara att vi alla har jobb snart så att vi kan komma in i vardagen här borta.
 
Eftersom vi var så extremt trötta efter allt flängandes runt i Sydney idag så hamnade vi i filmrummet när vi kom tillbaka till hostelet, super skönt. Imorgon är det dags för RSA kursen, 6 timmar lång... Har hört att den kursen ska vara väldigt tråkig, kul :)