Förlåt mig



Gud vad jag har varit dålig på att blogga, I am so sorry for that.. Men nu när man kommit in i någon slags vardag här nere så känns allting inte lika kul och spännande att skriva om. Det känns inte som vi är i Australien? Att vi äntligen sitter i den här staden och landet som vi längtat efter så länge. Att vi sitter i vårt helt egna första lägenhet? Det är så galet, och vi måste ständigt stanna upp och påminna oss själva om att vi faktiskt är här. 
 
Vi har typ skaffat oss ett jobb here nere nu med, fortfarande lite oklart men vi får se. Ska fortsätta söka lite jobb nu i dagarna, för det börjar bli fler och fler ställen som söker personal nu. Det är dock väldigt nice att vara arbetslös, även om det är nice att få in lite pengar i plånboken också. De senaste dagarna har vi gjort lite olika saker, strandhäng, shoppat och utgångar. Vi var inne i Sydney och shoppa häromdagen, det finns verkligen hur mycket fina och söta kläder här nere. Klänningen som jag har på mig på bilderna här ovan är en ny. Igår när vi var ute tappade jag bort min väska, usch vilken ångest det var... Fick ringa hem till banken i Sverige mitt i natten och spärra bankkortet och be de skicka ett nytt till mig här i Australien. Aldrig tappat bort sånt förut, men jag antar det är en första gång för allting. Det värsta var nog att mitt körkort låg i väskan och man vill ju verkligen inte behöva gå ut med sitt pass här, skulle varit hemskt och tappa bort passet. Men i eftermiddags ringde jag till klubben vi var på igår och frågade om det hade fått in min väska, och de hade fått in den. Vilken otrolig lättnad det var!! Det blir att hålla i väskan extra hårt framöver haha..
 
Vi har nyss käkat lite pizza och ikväll ska vi bara vara hemma i lägenheten och chilla. Imorgon ska vi antagligen in en sväng till Sydney, vi måste även handla mat då det börjar bli väldigt tomt i kylen här hemma. 
 
Ska försöka att bättra mig med uppdateringarna, jag lovar.