Surf day

 
 
Idag har jag äntligen fått prova på att surfa för första gången i mitt liv.
Jag, Julia och Frida blev upphämtade i Bondi vid halv nio i morse och åkte sedan till en strand cirka 45 minuter utanför Sydney för att surfa. Instruktören började med att berätta lite teknik och sånt innan vi fick hoppa i vattnet för att prova att fånga lite vågor. Vi skulle då alltså inte ställa oss upp, utan "bara" flyta med vattnet. Jag vet verkligen inte hur många liter vatten jag har svallt idag, för jag hamnade konstant under vattnet och fick flera kallsupar. Trotts detta lyckades vi alla med att fånga många vågor, och tillslut var det dags att försöka ställa sig upp på brädan. Att ställa sig upp var så mycket svårare och det krävdes många försök innan jag tillslut lyckades ställa mig upp. Efter att vi ätit lite grillat nere på stranden simmade vi ut för att fånga de lite större vågorna. När vi var där ute så slog vågorna väldigt mycket mot brädan underifrån och vi inbillade oss hela tiden att det var en haj som var under oss haha. Men som tur var fanns det inga hajar där och dagen var jätterolig. 
 
Det som var läskigast var nog när man trillade av brädan och hamnade under vattnet, då hade man ingen aning vart brädan tagit vägen och allt man kunde göra var att hoppas att man inte skulle få den i huvudet. Frida lyckades dock få ett litet sår i huvudet efter att brädan träffat henne där. 
 
Dagen var så bra och jag är jätteglad att vi gjorde denna lilla utflykt för att prova på surfning. 
 
 
Isabelle

Åh vad kul, har alltid velat testa surfing!

Svar: Ja var jättekul, det borde du!
Johanna Cronberg