Fraser Island

 
Fraser Island är världens största sand ö och där spenderade vi 2 nätter och 3 dagar körandes runt i bilar på ön. Våran grupp hade 4 bilar och i varje bil var det 8 personer. Tyvärr var man tvungen att vara 21 år för att få köra vilket var lite tråkigt för oss, men det var kul att vara en passagerare också. Det vi gjorde under dagarna var att köra runt till olika ställen på ön. Vi besökte bland annat olika sjöar, champagne pool och Indian head som är en fin utsikt över fraser island. Palace Adventures var de vi åkte ut till fraser tillsammans med och om man åker med Palace så sover man i tält på ön. Vi delade 4 st på ett tält och där inne blev väldigt sandigt och extremt varmt, men det funkade för bara 2 nätter. Under dessa dagar duschade vi inte alls vilket ledde till att man hade sand överallt och håret var fullt av saltvatten, men vi alla satt i samma sits och var lika äckliga haha. Vi var ett väldigt gött gäng på ön och en majoritet var svenskar vilket var trevligt. På kvällarna var det goon drickande som gällde så att man skulle kunna somna i det där varma tältet. 
Lake Wabby 
Hit vandrande vi på våran varamaste dag och det kändes i kroppen då det var en 30 minuters promenad till denna sjö. Lake Wabby var full utav små fiskar som äter på den döda huden på din kropp. Det var en mysig lite sjö men det var inte värt den där långa promenaden dit. 
 
Lake McKenzie 
På våran sista dag besökte vi denna fina sjö. Tråkigt nog var det dåligt väder på just denna dagen, vilket ledde till att jag inte lyckades ta några jätte fina bilder här. Det var super fint blått vatten och en otroligt fin sand. 
Indian Head 
Uppe på Indian head gick vi upp för att kolla på utsiken över fraser island. 
Maheno Wreck 
Detta fartygs vraket ligger mitt på stranden på Fraser Island och här stannade vi till en dag för att ta lite bilder. Om jag har rätt för mig så har detta vraket legat på Fraser sen 1935 någonting efter att de blåste upp på land i en cyklon. 
 
 
Jag tycker verkligen det är jättekul att jag gjorde denna Fraser Island resan och har fått se denna fina sand ö, men jag tror inte att jag skulle göra om det om jag fick en chans igen. Det kändes som vi fick se så mycket nu första gången och har därför inget behov utav att göra det ännu en gång. Men om ni någon gång åker till Australien och reser östkusten är detta helt klart någonting som ni bara måste göra och se. Det finns även alternativ om man inte vill sova i tält på ön, fast jag skulle säga att sova i tält hörde lite till och hade sin lilla charm.