Royal Botanic Gardens

 
Lördagen i Sydney bjöd inte direkt på något strandväder, det var inte kallt men inte dirket soligt heller. Vi begav oss istället in till Sydney för att kolla in Royal botanic gardens. Det var en mysig park som ligger nästan mitt inne i Sydney. På ena sidan såg du operahuset och havet och på den andra såg du alla höga byggnader. Massa fina träd och växter fanns det också att kolla på, kändes en aning harmoniskt att gå runt där. Vi hade tyvärr ingen picknik med oss men det hade varit så mysigt och suttit där i trädgården med en massa gott att äta.  
 
Jag fick även köpa mitt efterlängtade kaffe idag, det har tjatats rätt rejält om det från min sida. Hemma i Sverige dricker jag kaffe i stort sett hela tiden och här gör jag aldrig det.. Jag tycker inte att snabbkaffe är gott och därför blir det aldrig något kaffe för mig längre. När jag jobbade på Mövenpick fick jag i mig lite ordentligt kaffe, men not anymore. Saknar det kära svenska kaffet. 
Jessica

Det ser riktigt härligt ut! :)