WORK

Hej på er.
 
Efter cirka 6 veckor här nere har jag lyckats hitta ett jobb som känns väldigt bra. Jag ska jobba i ett litet glasscafé precis nere vid Bondi beach som heter Mövenpick. Förutom glass så säljs det våfflor, pannkakor, kaffe blandannat. Det som känns väldigt kul med detta jobb är att man kommer få ha väldigt mycket ansvar själv, vilket jag verkligen gillar. Jag kommer sköta öppning och stänging vilket jag aldrig gjort förut och det ska bli väldigt roligt att lära sig. Emelie en annan tjej från Halmstad jobbar också där nere, väldigt kul. Jag ska träna på att stänga måndag och tisdag, sedan börjar jag gå på schema redan på onsdag.
 
Igår kom Alva hit till oss, så både idag och igår har vi fixat med lite grejer till henne. Mobil, nyckel till lägenheten osv. Vi var även en sväng på westfield idag och kollade i lite affärer.
 
Ikväll är det utgång inne i Sydney som gäller. Vi ska ha förfest med ett rätt stort gäng hemma i våran lägenhet innan vi drar vidare till en klubb i Darling harbour som heter S.A.S.H. Jag har aldrig varit där tidigare, men de andra tjejerna från Halmstad har varit där och det gillade den.