MANLY BEACH

 
Ett besök i Manly var vad dagens lilla utflykt innebar. Jag och Julia ställe klockan på 8 i morse och vid 9 satt vi på bussen mot Cirqular Quay. Vi kom perfekt till färjan och kunde precis hoppa på den innan den körde iväg. Färjan över till Manly tar cirka 30 minuter och det var jätte mysigt att få Sydney ute från havet och få ett litet perspektiv på hur det faktiskt ser ut. Det är sällan jag faktiskt tänker på att Sydney har många höga byggnander, men det har Sydney ju. I våras när jag var i New York fick jag se den staden från vattnet och jag tycker att Sydney påminde mig om det, även om New York självklart är häftigare. 
 
När vi kom till Manly gick vi direkt till stranden och pressade i några timmar innan vi blev hungriga och vandrande upp på Manlys gator för att hitta något att äta. Vi hamnade på en mysig liten resturang med fin utsikt över stranden, jag beställde en ceasersallad och Julia en pulledpork burgare. Efter maten gick vi ner till stranden igen och låg där i några timmar till. 
 
Runt 17.00 tog vi färjan hemåt igen. Det var en väldigt mysig dag och jag är glad att jag äntligen fått se Manly. Det påminner om Bondi till en viss del och jag tyckte det var väldigt fint. Men det känns så krånligt att ta sig till Manly, så jag är faktiskt glad att vi valde att flytta till Bondi som är mycket närmre city.