5 December

 
De senaste dagarna har jag varit rätt mycket på jobbet, jag har jobbat dag varje dag denna veckan och idag på lördagen var min första lediga dag. Det är inte så kul att stå där ensam 5 timmar i sträck när det är jätte lugnt och det inte kommer inte så många kunder.. Men de dagar då de är varmt ute och det är väldigt busy så är det faktiskt kul och tiden går oftast så mycket fortare. Imorgon börjar jag jobba igen och tror inte jag är ledig förens på fredag.. Som tur är så har jag ju inte så långa pass. Jag går till och från jobbet varje dag och har räknat ut att tillsammans blir det 3 km vardagsmotion för mig varje dag, och det är mycket mer vardagsmotion än vad jag fick hemma i Sverige.
 
Igår var vi ute, förfesten var kul men själva utgången var inte den bästa. Vi drog först in till Argyle men där kom vi inte in pga av att några hade hyrt stället för att ha julfest... Lite segt då vi hade åkt hela vägen in till stan i onödan. Vi hoppade då in i en Uber som kostade oss skjortan och åkte till el topo i Bondi Junction. 
 
Denna lördagen har vi spenderat några timmar på stranden, kändes som det var så länge sedan jag kunde ligga på stranden, vilket gjorde att jag verkligen uppskattade att få lite färg på kroppen idag. När vi sedan vandrade hem från stranden köpte vi med oss lite Thaimat, mums. Ikväll tänker vi bara vara hemma och chilla, och det så bli väldigt skönt!