HOME

 
Pic from this summer.
 
 
Jag är hemma i lilla Halmstad igen och det är sad, samtidigt skönt. Vi var på flygplatsen runt 12 igår och då träffade vi på Mathilda som skulle åka hem till Stockholm. Vi lunchade och sedan var det dags att säga hejdå då vi skulle boarda olika plan. Flygresan hem var lika dålig som på vägen hit. Jag är aboslut inte flygrädd och var inte rädd igår heller, men både turen till och från London har varit riktigt dålig. När vi hade landat möte mamma och pappa upp på kastrup och vi körde hem till lilla Halmstad. Jag går raka vägen in på mitt rum när jag kommer hem då mötts jag utav Julia och Nelli. Det går nog inte förklara hur chockad jag blev utav att se de sitta på mitt rum. Vi catchade upp under hela kvällen och åt super god tacos som min family gjorde. 
 
Idag åkte jag in till stan med Julia och Nelli vi kollade runt i affärerna samt lunchade. Julle och jag åkte sedan hem till mig och kollade film innan vid vi sex tiden var tvungna att springa hem till Nelli för att hämta Julles tröja som hon "glömt" där. Vi går in i huset och upp på Nellis rum, och där uppe står mina goa tjejer. Denna gången blev jag ännu mer chockade och rädd när de hoppade fram från ingenstans. Väldigt synd att de inte filmade dagens reaktion som de gjorde med gårdagens. Vi myste hela kvällen, åt, spelade spel och bara pratade. Har verkligen saknat mina goa vänner. Det roligaste var att jag var lite ledsen häromdagen, eller inte ledsen men lite sur, eftersom jag frågade tjejerna om de ville göra något den söndagen jag kom hem, men ingen "kunde". Jaja super kul att träffa min goa vänner, I´ve missed them. 
 
Imorgon är det jul nummer 1 tillsammans med Farmor och Farfar, natti natti.
 
sofia

hej johanna, jag vet inte om du minns mig, men vi mailade lite för länge sedan. Nu är det så att kommunen beviljat att skicka med skolpengen och det lutar hela 85% att jag kommer iväg till hösten 2014. Jag hoppas verkligen det blir av och att jag får en plats. Var det svårt att få en plats? vilka betyg sökte du på (från ettan eller nian)?

du skriver att du är hemma nu, men SSL tog väl bara emot elever som går helår?

sedan undrar jag ifall jag skulle kunna få mejla dig om olika frågor om SSL? :)